標題:狼與香辛料(狼與辛香料)ED英文歌詞中文翻譯

 

發問者:方糖人 ( 初學者 5 )  回答者:╭★くうしんさい ( 實習生 1 )

 

地點:奇摩知識家

 

網址:http://tw.knowledge.yahoo.com/question/question?qid=1508041506700

 

 

感謝“吾觴”大大指點,於是小迷改成兩種版本。

 

其實當初我在看影片跟看網友翻譯就感到奇怪了,但因英文底子爛,不敢亂改。=.=

 

而且自認聽力差,所以只聽懂一點點,其他就不知啥咪。

 

line60013.gif 

 

Seven apples on a witch's tree
With seven seeds to plant inside of me
In spring time,I grew a magic song
Then skipping along, I sang the song to everyone

魔女之樹上有七顆蘋果

在我心中種下七顆種籽

春風吹拂時孕育之一首魔法之歌

於是我蹦蹦跳跳,一邊為大家歌唱

 

I look at the world through apple eyes
And cut myself a slice of sunshine pie
I dance with the peanuts butterflies
Till someone then told me to say hello for every good-bye

我透過蘋果的眼睛看世界

然後為自己切了片陽光派

與花生上的蝴蝶一同飛舞

直到某人後來要我向大家打聲招呼說再見


Thousand of suger stars    (A thousand suger stars)
I'll put them in a jar
And then wish round the world
Oh wish round the world

數以千計的砂糖星

我將他們裝進瓶裡

然後在世界各地許下願望

在世界各地許下願望


I'm a little wolf inside a cart    (I'm a little wolf inside a girl)
you say,and off I go from June to May
Oh wish round the world

我是個在馬車中的小狼兒 (你說我是披著狼皮的女孩)

你說,我們一起遨遊四季

在世界各地許下願望

 

I met a golden swan upon the road
Who was a handsome prince, so I was told
I asked it the way to yesterday
Then I was a sailor, and through the day I sailed away

我在路上遇見一隻金色的天鵝

他告訴我它是一位英俊的王子

我問了他往昨天的道路

然後我變成一位水手,航行離開了這天

 

Bluebird seas I sailed
With mermaids riding whales
Oh whistle round the world
Oh whistle round the world

我在海上駕駛了藍色羽毛的鳥

和騎著鯨魚的美人魚

喔~在世界各地許下了願望

喔~在世界各地許下了願望


I'm a little wolf inside a cart   (I'm a little wolf inside a girl)

 you say,and off I'll go down Wonder Way

Oh wish round the world

我是個在馬車中的小狼兒  (你說我是披著狼皮的女孩)

你說,並且我將往不可思議的道路上去

喔~在世界各地許下願望


Through apple eyes
Oh there are rose-coloured skylines
Where flying silver spoons
Eat melting marmalade moons

透過蘋果的眼睛

喔~你瞧那裡有條薔薇色的地平線

那地方飛著銀湯匙

吃著甜美的橘子醬月亮

Through apple eyes
I see for millions of miles
The sun's a diamond shining
In the nighttime of a summer day
 

透過蘋果的眼睛

我看見數以千計

那太陽如鑽石般的光芒

在夏天的夜晚


Thousand  of suger stars  (A thousand suger stars)
Oh put them in a jar
And then wish round the world
Oh wish round the world

數以千計的砂糖星

我將他們裝進瓶裡

然後在世界各地許下願望

喔~在世界各地許下願望
 

I'm a little wolf inside a cart   (I'm a little wolf inside a girl)
you say,and off I'll go(I can not stay)
Oh wish round the world

我是在馬車中的小狼兒   (你說我是披著狼皮的女孩)

你說,我將去(我不能停留)

喔~在世界各地許下願望


Let's wish round the world
Wish round the world
Wish round the world

讓我們在世界各地許下願望

在世界各地許下願望

在世界各地許下願望

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    o迷苓o 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()